Situació inicial i objectius
ASPY Prevenció va néixer després de l’escissió de l’àrea de prevenció de riscos laborals de la mútua Asepeyo com una empresa independent. La nova companyia, amb més de 2000 empleats i prop de 150 delegacions, va afrontar un procés de transformació impulsat pels nous propietaris, Audax Energia, amb l’objectiu de convertir-la en una empresa innovadora, eficient, àgil i rendible.
Aquesta transformació passava també per adequar les seves TI a les necessitats de la nova organització. El nou equip de direcció de TI s’enfrontava al repte d’evolucionar un entorn heterogeni i distribuït amb un gran nombre d’aplicacions heretades cap a un entorn modern, més flexible, fàcil de gestionar i de cost menor. Per això van decidir abordar una sèrie de canvis.
D’una banda van decidir migrar el seu entorn col·laboratiu, amb uns 2200 usuaris del Lotus Notes i un nombre indeterminat d’aplicacions sobre aquest entorn, cap a una plataforma de correu Exchange i aplicacions integrades amb els seus ERPs.
D’altra, van decidir migrar la seva infraestructura cap a un entorn de cloud híbrid amb l’objectiu de disposar d’un model d’infraestructura TI capaç d’adaptar-se ràpidament a les necessitats del negoci (creixement o decreixement), que pogués donar servei a totes les seves delegacions minimitzant el cost de gestió i comunicacions, i que evités l’obsolescència tecnològica.
Finalment, per a simplificar la gestió de l’entorn dels usuaris i poder abordar de forma més senzilla els canvis, es va prendre també la decisió d’evolucionar cap a un model d’escriptoris virtuals.
Tot aquest procés de transformació havia de realitzar-se amb una afectació mínima per als usuaris i en un termini de temps relativament curt. El desafiament era important, més tenint en compte la mida de l’organització i la complexitat d’un entorn TI al convivien moltes aplicacions, bases de dades i sistemes operatius diferents. En el pla de les aplicacions trobem, per exemple, Microsoft Dynamics NAV, SAP R3, SAGE Murano, FIQUI4, un gran nombre d’aplicacions departamentals o específiques del sector, desenvolupaments propis, l’esmentat entorn de col·laboració i altres aplicacions de productivitat. A més, 8 diferents versions de bases de dades, 5 versions diferents de Windows i 3 de Linux.