MGA es modernitza amb un entorn d’IT híbrida de la mà de ABAST

Cas d'èxit

Amb més de 40 anys d'història, MGA és una companyia referent en el sector del joc i l'oci tant al mercat nacional com l'internacional. ABAST va ser l'encarregat de realitzar el projecte de renovació tecnològica cap a un entorn d'IT híbrida basat en solucions Microsoft, HPE, VMware i Veeam. Aquest nou entorn TI proporciona MGA millores en seguretat, flexibilitat, rendiment i simplifica la gestió i la posada en marxa de nous serveis TI per donar resposta a les seves necessitats de negoci i projectes de transformació digital.

MGA és el màxim exponent de la innovació en el sector del joc a Espanya. La companyia espanyola va iniciar la seva activitat a mitjans dels 70 amb la fabricació, distribució i operació de tot tipus de màquines recreatives i d’entreteniment. A dia d’avui opera en pràcticament tots els subsectors del joc a nivell nacional així com en el mercat italià convertint-se en una de les principals empreses del sector. Conscients que el sector del joc requereix un canvi permanent, MGA va crear el 2001 la seva Divisió de Noves Tecnologies per a l’exploració de nous mercats i el desenvolupament de nous productes basats en el programari i en la innovació tecnològica. Amb l’entrada en funcionament del seu portal Goldenpark.es el 2012 i posteriorment del portal Todoslots.es es va complir l’objectiu de MGA de sumar-se, a l’oferta d’operadors de joc en línia que desenvolupen la seva activitat a Espanya.

img_cs_mga_02
img_cs_mga_01

MGA va decidir abordar en 2018 una modernització de la seva infraestructura i serveis TI per poder millorar en aspectes com flexibilitat, seguretat, rendiment i facilitat de gestió.

L’estratègia per la qual es va optar va ser la d’una IT híbrida, portant una part dels serveis al núvol i realitzant una consolidació de la infraestructura on premise en un nou entorn totalment virtualitzat. També es va decidir incorporar un nou entorn de backup i recuperació que garantís la seguretat de les dades i la continuïtat del negoci.

Després d’avaluar diverses alternatives, MGA va escollir com a partner tecnològic per a aquest projecte a ABAST, qui va fer una proposta per al nou entorn de TI basada en solucions de Microsoft, HPE, WMware i Veeam.

Migració del correu i eines de productivitat al núvol

La primera fase del projecte va ser la migració de la seva infraestructura de correu Microsoft Exchange 2007, amb un total de 200 bústies, a un entorn cloud Microsoft Office 365 que integra tant correu com altres eines de productivitat. Prèviament, ABAST va realitzar una auditoria del Directori Actiu i l’entorn Exchange de MGA i va proposar les mesures necessàries per garantir un entorn estable de cara a la migració. Els especialistes de ABAST en col·laboració amb l’equip de TI de MGA van dur a terme la preparació del nou entorn cloud i la migració de totes les bústies en un període inferior a dues setmanes.

Consolidació de la infraestructura en un nou entorn virtual

El següent pas va ser la posada en marxa d’un nou entorn totalment virtualitzat per consolidar la infraestructura IT de MGA, que fins llavors combinava aplicacions sobre servidors físics dedicats amb altres funcionant ja sobre VMs en diferents unitats de negoci. Com a plataforma física es van reutilitzar diversos servidors HPE DL380 Gen9 amb què comptava l’empresa, als quals es va ampliar la memòria i va millorar la connectivitat, i es va instal·lar una nova cabina de discos HPE MSA en configuració SAN. L’equip tècnic de ABAST es va encarregar tant del startup de la plataforma física com de la posada en marxa de l’entorn virtualitzat sobre plataforma VMware, així com de la formació a l’equip TI de MGA per dur a terme la migració de les aplicacions i serveis que MGA tenia en servidors físics i la totalitat de les VMs existents en l’entorn antic al nou entorn virtual. Aprofitant el pont d’inici de desembre MGA va realitzar la migració de la totalitat dels servidors amb l’ajuda de l’equip tècnic de ABAST, aconseguint finalitzar la migració 2 setmanes abans de la previsió inicial i sense causar cap atur a l’operativa de la companyia.

Solució de backup per a l’entorn virtual i Office 365

Per garantir la seguretat tant de les dades emmagatzemades en l’entorn on premise com en l’entorn cloud de l’Office 365, es va optar per les solucions de backup i recuperació de Veeam. En primer lloc es va instal·lar Veeam Backup, per al qual es va utilitzar com a repositori una cabina SAN de la qual ja disposava MGA, i es va realitzar la configuració de la política de còpies de les VMs i la parametrització de les còpies en disc. Després es va instal·lar i va configurar la solució Veeam Backup per Microsoft Office 365, definint les polítiques de còpia per bústies i fitxers. En tots dos casos es van realitzar les proves necessàries per verificar el correcte funcionament de les còpies, així com proves de restauració tant de VMs com de bústies i fitxers en O365.

img_cs_mga_06

BENEFICIS

Víctor Sánchez, director de TI de MGA, destaca que:

“Gràcies a l’execució d’aquests dos projectes tenim tota la nostra infraestructura preparada per abordar nous reptes i oportunitats, simplificant l’administració dels mateixos, en un entorn estable, escalable, garantit i securitzat.

En tot moment teníem molt clara la imatge final que volíem obtenir. Gràcies a la col·laboració de ABAST i la seva especialització en totes les plataformes escollides vam poder abordar i executar-lo amb 0 incidències i sense cap afectació ni al servei productiu de la companyia ni al treball diari de nostres usuaris, escurçant els terminis de finalització de tots dos projectes “.

Gràcies a aquest projecte de consolidació, MGA compta ara amb una plataforma TI més senzilla i fàcil de gestionar, reduint així els costos de propietat associats, i també més flexible i eficient, el que facilita la posada en marxa de nous serveis i l’escalabilitat necessària per afegir ràpidament nous centres o usuaris.

logo_mga_q

Sobre MGA

Voluntat de superació i reinversió permanent en innovació defineixen el caràcter de la marca MGA.

L’interès pels nous conceptes i desenvolupament de solucions pràctiques són tots ells conceptes que alimenten el treball diari en MGA, l’esperit de superació abasta sense excepció cada aspecte del seu ampli camp d’activitat.

Creadors de tendències i conscients que el sector del joc requereix d’un canvi constant, des de la seva seu central al Parc Tecnològic del Vallès (Barcelona), planifica i projecta serveis i productes concebuts per atendre totes les necessitats dels seus clients.

logo_ABAST_q

Sobre ABAST

ABAST és un integrador global de solucions TIC amb més de 35 anys implantant solucions tecnològiques completes, innovadores i estratègiques per als seus clients. Compta amb un equip humà format per més de 360 persones i oficines a Barcelona, Madrid i Palma. Compta amb àrees especialitzades en Cloud i serveis gestionats, Sistemes i Data Center Ciberseguretat, Gestió de TI, Business Intelligence i Big Data, i Aplicacions de Negoci.

L’àrea tècnica de Sistemes, Cloud i SSGG compta amb un equip de prop de 60 persones amb un alt coneixement i certificació en les diferents tecnologies utilitzades. Entre moltes altres acreditacions, ABAST està certificat com HPE Gold Partner, Microsoft Gold Partner, VMware Partner Enterprise Solution Provider i Veeam Últimes Opinions Gold Reseller.