La manera adequada d’enfocar la seguretat consisteix a identificar primer els requisits i després establir els controls necessaris. Els requisits de seguretat de qualsevol organització vénen determinats per les obligacions que ha de complir i els riscos que ha de gestionar. El compliment d’aquests requeriments s’aconsegueix a través de la definició i implementació de controls de seguretat tècnics, organitzatius i procedimentals (polítiques, normes, procediments…) i l’establiment d’una oficina de seguretat que articuli i gestioni els diferents rols, responsabilitats, projectes i tasques a realitzar.
Beneficis de l’Oficina de Seguretat
1. Reducció de riscos. Minimitzar o eliminar els riscos per al negoci resultants de la materialització de les amenaces existents sobre la seguretat de la informació.
2. Estalvi de costos. Racionalització dels recursos en base a l’eliminació d’inversions innecessàries o ineficients degudes a la infra o sobreestimació dels riscos.
3. Compliment amb la legislació vigent, normes sectorials, contractes.
4. Millora de la competitivitat en el mercat. Millora de la confiança en el negoci entre clients, proveïdors i socis amb els que intercanvia i/o comparteix informació.
5. Gestió integral i centralitzada de la seguretat.
Per què ABAST?
Perquè proposem una aproximació pràctica en funció de les necessitats i capacitats de cada empresa. Mentre que la seguretat de la informació s’ha convertit en un requeriment per a tot negoci, gran o petit, les petites empreses operen diferent que les grans.
Per exemple, les pimes no utilitzen els mecanismes formals de control existents a la gran empresa, com ara polítiques corporatives, comitès de seguiment o gestors de seguretat amb dedicació plena.
La nostra metodologia
Descarregui el nostre fulletó sobre l’oficina de seguretat per conèixer més detalls sobre la nostra metodologia