Especial Teletreball amb HP i ABAST

27/06/2020

En aquest article compartim el llibre digital "Teletreball, tot el que necessites saber", realitzat en col·laboració amb HP, i reproduïm l'entrevista inclosa en el mateix a Sergi Pérez de Arenaza, Responsable de Negoci de l'àrea d'Usuari i Impressió d'ABAST.

La crisi del COVID-19 ha vist com un gran nombre d’empreses s’han hagut d’adaptar a marxes forçades a un escenari que veien més o menys llunyà. S’han produït evidents casos d’èxit al mateix temps que es posaven en evidència les limitacions d’adaptació de moltes altres empreses que han posat a prova de forma inesperada la seva capacitat per posar en marxa el teletreball.

Acabada la urgència, ara és el moment de fer una implementació més eficaç del teletreball, recolzant-se sobre els pilars de la seguretat, productivitat, velocitat i estabilitat. Amb aquest objectiu, hem preparat amb HP un eBook en el qual hem intentat revisar els principals aspectes que has de tenir en compte per implementar el teletreball a la teva organització.

img_descarga_ebook_hp_2020b

Descarrega gràtis l’ebook “Teletrabajo: todo lo que necesitas saber”

Contingut de l’ebook:

  • El teletreball o la revolució silenciosa de el mercat laboral
  • Aposta de valor – Abast
  • Implementació eficaç de l’teletreball
  • Modalitats, formats i equips de teletreball
  • Teletreball segur: com gestionar la ciberseguretat en remot
  • Eines digitals: programari i aplicacions
  • Com millorar l’eficiència en el teletreball

“En el teletreball, és important comptar amb solucions de TI fiables, flexibles i segures i amb socis tecnològics que estiguin al teu costat per facilitar els canvis”

Entrevista a Sergi Pérez de Arenaza
Responsable de Negoci àrea Usuari i Impressió d’ABAST

img_sergi

1.- Quina és la vostra relació amb HP?

La nostra relació amb HP es remunta a fa més de 30 anys, temps durant el qual han estat sempre una de les nostres aliances més importants i també nosaltres un dels seus principals partners a Espanya. És una fabricant que sempre ha destacat per la innovació i per la qualitat de les seves solucions i serveis, així com pel seu suport al canal, de manera que ens sentim molt còmodes treballant amb ells i amb molta confiança al recomanar els seus productes als nostres clients.

Actualment ABAST és Platinum Partner d’HP i compta a més amb diverses acreditacions com a especialista: HP Workstations Business Specialist, HP Managed Print Specialist, HP First Service Specialist Premier (abans HP Device as a Service Specialist), HP Services Specialist per Computing i Printing , i Security Certified Partner. Som un partner centrat exclusivament en solucions per a l’empresa, tant en informàtica personal i mobilitat com en solucions d’impressió.

2.- Quins creieu que són els principals obstacles que s’han trobat els treballadors de pimes a l’haver de teletreballar?

El principal problema és que tot ha vingut molt de cop, precipitat per la situació d’emergència. No ha estat un canvi gradual i planificat, sinó quelcom que s’ha hagut d’improvisar en pocs dies. Per això moltes organitzacions no estaven preparades, ni tècnica ni organitzativament, perquè de forma immediata una part molt important de la seva plantilla hagués de teletreballar de forma forçosa.

Per aquelles en què la tecnologia és part del seu ADN empresarial, que han invertit en innovació i tenen usuaris ben formats, indubtablement això els ha resultat més senzill. És important comptar amb solucions de TI fiables, flexibles i segures i amb socis tecnològics que estiguin al teu costat per facilitar els canvis i resoldre problemes que puguin sorgir. Des d’ABAST, amb el nostre extens portfoli de solucions i serveis, i amb tecnologia avançada i fiable com la que ofereix HP, podem ajudar a que aquesta transició sigui més senzilla.

3.- Quines solucions de teletreball són les més adequades, dins la cartera d’hp?

Sense cap dubte, la gamma professional. HP té un catàleg de solucions molt àmplia per a totes les necessitats de l’usuari. Tota la gamma d’equips HP EliteBook X360, HP Elite Dragonfly o HP ProBook 650 o HP ProBook 440, que estan dissenyats per a entorns de teletreball i mobilitat.

El tenir tanta diversitat de gamma de producte, ens permet arribar a les necessitats de cada usuari amb l’equip més acord a les seves necessitats. I a nivell de la seguretat dels equips, la incorporació d’eines que fan que els dispositius siguin més segurs davant atacs externs, com HP Sure Start, HP Sure Click o HP Sure View.

4.- Quin valor oferiu vosaltres, com a partners d’HP?

Com partners d’HP el nostre valor està en totes les fases de l’operació. Des del nostre assessorament com a experts a la prevenda, recomanant les solucions més adequades per a cada cas, passant pel lliurament i desplegament de les solucions de la forma pactada, amb la possibilitat de facilitar equips preparats ja per al seu ús amb el sistema operatiu i aplicacions instal·lades a partir de maquetes, fins a la fase de el servei post venda, atès que som servei tècnic oficial d’HP.

Però el nostre valor com a soci tecnològic va molt més enllà, perquè, en ABAST, a més de l’àrea de Solucions d’Usuari i Impressió de la qual sóc responsable, tenim moltes altres àrees de solucions amb un equip tècnic excel·lent per abordar projectes de sistemes, cloud, ciberseguretat , gestió de TI, aplicacions de negoci, automatització de processos, business intelligence, desenvolupament a mida o desplegament de noves tecnologies. També proporcionem serveis gestionats per administrar i donar suport a totes aquestes tecnologies.

5.- Quins grans avantatges trobaran els clients en l’as a Service?

Els clients ja estan acostumats a solucions as a Service, però no per al lloc de treball. Davant la situació que actualment ens trobem, amb HP Device as a Service (DaaS), s’obté una solució completa de maquinari, suport, anàlisi i gestió unificada de punts de connexió amb una inversió en IT més previsible. Els departaments d’IT s’alliberen de les tasques que requereixen molt de temps de suport, protecció i gestió de dispositius amb diversos sistemes operatius.

Amb HP Device as a Service (DaaS), es poden preveure errors i avançar-se a si va a requerir algun tipus de reparació, de manera que l’usuari no deixarà de tenir la seva màquina activa. Així mateix, es pot detectar si l’usuari necessita ampliar en algun component la seva màquina (Memòria RAM, capacitat de disc …) perquè està consumint més recursos dels que disposa i així millorar el seu dispositiu i tenir una major productivitat.

A nivell de l’equip d’IT també és molt més senzill fer desplegament d’aquelles aplicacions o polítiques que tingui l’empresa.

6.- Creieu que aquesta situació calarà a la cultura tradicional espanyola, reticent a el teletreball o tornarem a les mateixes quan això acabi?

És cert que històricament pot observar a Espanya certa desconfiança cap a aquest model, però, a el mateix temps, també nombroses veus denunciaven com un greu error que en moltes organitzacions del nostre país encara prevalgués una cultura de treball basada en el presentisme, enfront d’altres paràmetres de productivitat.

Tot s’ha de mesurar en el seu context i també és cert que hi ha determinats llocs en els quals el teletreball no afecta, o fins i tot pot millorar, a la productivitat i altres per als quals és més difícil o directament impossible efectuar les seves tasques de forma remota.

En tot cas, aquesta situació que estem vivint de “teletreball forçat” serà un test interessant en el qual es posarà a prova tant la maduresa de les organitzacions com la professionalitat dels seus empleats. Estic segur que la majoria d’elles van a passar aquesta prova amb èxit i que el teletreball serà una cosa que serà una cosa que es mantindrà i es fomentarà molt més en el futur del que s’havia fet fins ara. Tampoc tinc cap dubte que algunes tecnologies associades a l’teletreball que aquests dies han tingut un gran auge, com les de les reunions en línia, s’han venut per quedar-se i seguiran utilitzant quan la situació hagi tornat a la normalitat.