1. Responsabilitat: Tothom ha de comprendre i acceptar les seves responsabilitats en l’oferta o demanda de TI. La responsabilitat sobre una acció porta aparellada l’autoritat per a la seva realització.
2. Estratègia: L’estratègia de negoci de l’organització té en compte les capacitats actuals i futures de TI. Els plans estratègics de TI satisfan les necessitats actuals i previstes derivades de l’estratègia de negoci.
3. Adquisició: Les adquisicions de TI es fan per raons vàlides, basant-se en una anàlisi apropiat i continu, amb decisions clares i transparents. Hi ha un equilibri adequat entre beneficis, oportunitats, costos i riscos.
4. Rendiment: Les TI estan dimensionades per donar suport a l’organització, proporcionant els serveis amb la qualitat adequada per complir amb les necessitats actuals i futures.
5. Conformitat: La funció de TI compleix totes les legislacions i normes aplicables. Les polítiques i pràctiques sobre aquest tema estan clarament definides, implementades i exigides.
6. Factor Humà: Les polítiques, pràctiques i decisions de TI demostren respecte al factor humà, incloent les necessitats actuals i emergents de tot el personal involucrat.