Especial Teletreball amb HP i ABAST

Notícies

Especial Teletreball amb HP i ABAST

27 de juny de 2020

En aquest article compartim el eBook “Teletrabajo, todo lo que necesitas saber”, realitzat en colaboració amb HP, i reproduïm l’entrevista inclosa en el mateix a Sergi Pérez de Arenaza, Responsable de Negoci de l’àrea d’Usuari i Impressió d’ABAST.

La crisis del COVID 19 ha vist com un gran nombre d’empreses s’ha hagut d’adaptar a marxes forçades a un escenari que veien més o menys llunyà. S’han produït evidents casos d’èxit al mateix temps que es posava en evidència les limitacions d’adaptació d’altres moltes empreses que han posat a prova de forma inesperada la seva capacitat per posar en marxa el teletreball. Acabada la urgència, ara és el moment de fer una implementació més eficaç del teletreball, recolzant-se en els pilars de la seguretat, productivitat, velocitat i estabilitat. Amb aquest objectiu, hem preparat amb HP un eBook en el que hem intentat revisar els principals aspectes que has de tenir en compte per implementar el teletreball a la teva organització.

Descarrega gratis el ebook “Teletrabajo: todo lo que necesitas saber”
 

Contingut de l’ebook:
 
  • El teletreball o la revolució silenciosa del mercat laboral
  • Aposta de valor – Abast
  • Implementació eficaç del teletreball
  • Modalitats, formats i equips de teletreball
  • Teletreball segur: com gestionar la ciberseguretat en remot
  • Eines digitals: software i aplicacions
  • Com millorar l’eficiència en el teletreball

“En el teletrabajo, es importante contar con soluciones de TI fiables, flexibles y seguras y con socios tecnológicos que estén a tu lado para facilitar los cambios”

 

Entrevista a Sergi Pérez de Arenaza Responsable de Negoci àrea Usuari i Impressió d’ABAST

1.- ¿Quina és la vostra relació amb HP?

La nostra relació amb HP es remunta a fa més de 30 anys, temps durant el qual ha estat sempre una de les nostres aliances més importants i també nosaltres un dels seus principals partners a Espanya. És un fabricant que sempre ha destacat per la innovació i per la qualitat de les seves solucions i serveis, així com pel seu suport al canal, pel que ens sentim molt còmodes treballant amb ells i amb molta confiança al recomanar els seus productes als nostres clients.

En l’actualitat ABAST és Platinum Partner de HP i compta a més a més amb diferents acreditacions com especialista: HP Workstations Business Specialist, HP Managed Print Specialist, HP First Service Specialist Premier (abans HP Device as a Service Specialist), HP Services Specialist per Computing & Printing, i Security Certified Partner. Som un partner centrat exclusivament en solucions per l’empresa, tan en informàtica personal i movilitat com en solucions d’impressió.

2.- Quins creieu que són els principals obstacles amb els que s’han trobat els treballadors de pymes al haver de teletreballar?

El principal problema és que tot ha vingut molt de cop, precipitat per la situació d’emergència. No ha estat un canvi gradual i plantificat, sino que s’ha hagut d’improvitzar en pocs dies. Per aquest motiu moltes organitzacions no estaven preparades, ni tècnica ni organitzativament, per a que de forma inmediata una part molt important de la plantilla hagués de teletreballar de forma forçosa.

Per a aquelles en les que la tecnologia és part del seu ADN empresarial, que han invertit en innovació i tenen usuaris ben formats, indudablement això els ha resultat més senzill. És important comptar amb solucions de TI fiables, flexibles i segures i amb socis tecnològics que estiguin al teu costat per facilitar els canvis i resoldre problemes que puguin sorgir. Des d’ABAST, amb el nostre extens portfoli de solucions i serveis, i amb tecnologia avançada i confiable com la que ofereix HP, podem ajudar a que aquesta transició sigui més senzilla.

3.- Quines solucions de teletreball són les més adequades, dins del portfoli d’hp?

Sense cap dubte, la gamma professional. HP té un portfoli de solucions molt àmplia per a totes les necessitats de l’usuari. Tota la gamma d’equips HP EliteBook x360, HP Elite Dragonfly o HP ProBook 650 o HP ProBook 440, que estan dissenyats per entorns de teletreball i mobilitat.

Al tenir tanta diversitat de gamma de producte, ens permet arribar a les necessitats de cada usuari amb l’equip més adient a les seves necessitats. I a nivell de seguretat dels equips, la incorporació d’eines que fan que els dispositius siguin més segurs davant d’atacs externs, com HP Sure Start, HP Sure Click o HP Sure View.

4.- Quin valor oferiu vosaltres, com a partners d’HP?

Com a partners d’HP el nostre valor està en totes les fases de l’operació. Des del nostre assessorament com a experts en la prevenda, recomanant les solucions més adequades per a cada cas, passant pel lliurament i desplegament de les solucions de la forma pactada, amb la possibilitat de facilitar equips llestos ja per al seu ús amb el sistema operatiu i aplicacions instal·lades a partir de maquetes, fins a la fase del servei postvenda atès que som servei tècnic oficial d’HP.

Però el nostre valor com a soci tecnològic va molt més enllà perquè, a ABAST, a més de l’àrea de Solucions d’Usuari i Impressió de què sóc responsable, tenim moltes altres àrees de solucions amb un equip tècnic excel·lent per abordar projectes de sistemes, cloud, ciberseguretat , gestió de TI, aplicacions de negoci, automatització de processos, business intelligence, desenvolupament a mesures o desplegament de noves tecnologies. També proporcionem serveis gestionats per administrar i donar suport a totes aquestes tecnologies.

5.- Quins grans avantatges trobaran els clients en el As a Service?

Els clients ja estan acosumbrats a solucions as a Service, però no per al lloc de treball. Davant la situació que actualment ens trobem, amb HP Device As a Service (DaaS), s’obté una solució completa de maquinari, suport, anàlisi i gestió unificada de punts de connexió amb una inversió en IT més previsible. Els departaments d’IT s’alliberen de les tasques que requereixen molt de temps de suport, protecció i gestió de dispositius amb diversos sistemes operatius.

Amb HP Device as a Service (DaaS), es poden preveure errors i avançar-se si es requereix algun tipus de reparació, de manera que l’usuari no deixarà de tenir la seva màquina activa. Així mateix, es pot detectar si l’usuari necessita ampliar en algún component la seva màquina (Memòria RAM, capacitat de disc…) perquè està consumint més recursos dels que disposa i així millorar el seu dispositiu i tenir una major productivitat.

A nivel del equipo de IT también es mucho más sencillo hacer despliegue de aquellas aplicaciones o políticas que tenga la empresa. A nivell de l’equip d’IT també és molt més senzill fer un desplegament d’aquelles aplicacions o polítiques que tingui l’empresa.

6.- Creieu que aquesta situació calarà en la cultura tradicional espanyola, reàcia al teletreball o tornarem a les mateixes quan això acabi?

És cert que històricament es pot observar a Espanya certa desconfiança cap a aquest model, però, alhora, també nombroses veus denunciaven com un greu error que en moltes organitzacions del nostre país encara prevalgués una cultura de treball basada en el presentisme, davant d’altres paràmetres de productivitat.

Tot s’ha de mesurar en el seu context i també és cert que hi ha determinats llocs en els que el teletreball no afecta, o inlcús pot millorar, a la productivitat i altres per als que és més difícil o directament impossible efectuar les seves tasques de forma remota.

En todo caso, esta situación que estamos viviendo de “teletrabajo forzado” va a ser un test interesante en el que se va a poner a prueba tanto la madurez de las organizaciones como la profesionalidad de sus empleados. En tot cas, aquesta situació que estem vivint de “teletreball forçat” serà un test interessant en el que es posarà a prova tan la maduresa de les organitzacions com la professionalitat dels seus empleats. Estic segur de que la majoria d’elles passaran aquesta prova amb èxit i que el teletreball serà quelcom que es mantindrà i es fomentarà molt més en el futur que el que s’havia fet fins ara. Tampoc tinc cap dubte que algunes tecnologies associades al teletreball que aquests dies han tingut un gran auge, com les de les reunions en línia, han vingut per quedar-se i es continuaran utilitzant quan la situació hagi tornat a la normalitat.

Registration

Forgotten Password?