ABAST Cloud Day 2018 Barcelona. Un passeig pels núvols.
El nostre esdeveniment a Barcelona sobre cloud i serveis gestionats va tenir lloc a l’Observatori Fabra, situat a la muntanya del Tibidabo. Es tracta d’un edifici catalogat com a patrimoni històric de la ciutat, inaugurat el 1904, i que segueix utilitzant-se com a observatori astronòmic i centre meteorològic.
Durant la primera part de l’esdeveniment, Roger Mascarell, Director de l’Àrea de Cloud i Serveis Gestionats, va repassar l’evolució i fites més destacats d’aquesta àrea des de la seva creació fa quatre anys. Seguidament Jorge Martín, responsable de Negoci de Cloud i SSGG, i Ferran Ros, Consultor Prevenda de Cloud, van fer un zoom més detallat en l’oferta de solucions i serveis de l’àrea. Entre aquests destaquen els basats en la plataforma de núvol híbrid Multicloud d’ABAST, que agrupa serveis d’Oracle Cloud, DXC VPC i Microsoft Azure amb solucions en el núvol pròpies d’ABAST, tot connectat en un hub d’alta velocitat i baixa latència. I com a part fonamental de l’èxit dels projectes, també els serveis de Transició i Transformació (T & T) i els nous serveis de gestió cloud d’ABAST per optimitzar el rendiment i bon funcionament de les solucions.
Després Aitor Casas, responsable de Negoci Oracle a ABAST, va fer una breu xerrada a la què va explicar per què ABAST havia apostat per Oracle com a soci estratègic, i va ser l’encarregat d’introduir a Enrique Martín, Tech Presales Director d’Oracle. Enrique va fer un repàs de l’estratègia d’Oracle com a proveïdor Cloud i de les solucions més destacades de la seva oferta en IaaS, PaaS i SaaS, explicant què fa d’Oracle Cloud una plataforma diferencial per a les empreses que volen emprendre el seu viatge al núvol o desenvolupar seva estratègia de transformació digital.
L’última ponència abans del descans va ser a càrrec de Javier de Cabo, Gerent de Processos de l’Piñero, un dels grups turístics més importants d’Espanya amb marques tan reconegudes com la dels hotels Bahía Príncipe o l’operador Soltour. Javier va explicar el projecte, desenvolupat amb ABAST, d’un chatbot sobre Oracle Mobile Cloud per crear nous canals de comunicació, automatitzar l’atenció al client i permetre als clients dels seus resorts gestionar de forma més fàcil les peticions i reserves de serveis.