En el marc de la trobada “Beneficis dels Data Centers per a empreses: reptes i oportunitats”, organitzat per La Vanguardia amb la col·laboració d’Adam Data Center, Xavier Vilalta, director de negoci d’Infraestructures i Cloud a ABAST, va compartir la seva visió sobre com els centres de dades es posicionen com a actius estratègics per a les pimes a l’era de la intel·ligencia artificial i la digitalització.
Vilalta va emfatitzar que aquest tipus d’infraestructures no només aporten eficiència i resiliència operativa, sinó que també són fonamentals per avançar en aspectes com ara la sostenibilitat i la sobirania digital, elements que, segons ell, han de guiar les decisions tecnològiques de les organitzacions independents de la mida de l’empresa. A més, va destacar que per a les empreses és essencial comptar amb partners tecnològics que els acompanyin en la definició de les seves necessitats i en la construcció de solucions a mida, especialment en moments de més demanda.
El diàleg va reunir altres experts que van aportar diferents matisos al debat —David Ribalta (Adam Data Center), David Ferrer (Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya), Núria Brunat (Commvault Iberia) i Miquel Pujol (Seidor)— que, juntament amb la intervenció de Xavier Vilalta, va reforçar la idea de que els centres de dades han deixat de ser mers dipòsits de tecnologia per convertir-se en elements centrals de l’estratègia digital empresarial, tant per a grans companyies com per a pimes que busquen créixer sobre bases sòlides i segures.
ABAST, com a referent en solucions d’infraestructures i cloud, acompanya les empreses en la seva transformació digital oferint tecnologia avançada, serveis gestionats i assessorament especialitzat, ajudant pimes i grans organitzacions a aprofitar al màxim els seus centres de dades com a motor d’innovació i creixement.
Font: La Vanguardia. Els centres de dades, aliats tecnològics de les pimes.

