Per Xavier Pellicer,
Director de Negoci Àrea BPA (Business Process Automation)
La transformació digital per part de les empreses és un procés que s’ha vist accelerat durant els darrers tres anys i més concretament a partir de la pandèmia mundial. En aquesta transformació ve implícita l’automatització de molts processos a les organitzacions. Segons el darrer pronòstic d’agost de Gartner, aquest 2022 ha acabat amb un augment del 19,5% de la inversió dels usuaris en programari d’automatització robòtica de processos (RPA) i s’espera que continuï creixent el 2023, amb un creixement interanual del 17,5%.
Així mateix, la consultora especialitzada McKinsey revela que fins al 50% del treball que es realitza avui dia podria ser automatitzat en un futur, i estima que almenys el 65% de les empreses tenen alguns fluxos ja automatitzats. És per això que les empreses que vulguin ser més competitives continuaran apostant per aquestes eines durant els propers anys.
A ABAST hem reparat en la notòria tendència a la robotització de processos , i cada vegada més clients ens demanen solucions d’automatització que els ajudin a minimitzar errors, ser més eficients i poder centrar-se en aquelles tasques per a les quals sí que són realment necessàries les habilitats humanes .
Punts clau per a l’èxit de l’automatització
- Definició de l’estratègia. Identificar els processos susceptibles de ser automatitzats serà el primer pas. Començar per aquells que siguin més senzills i en què la implementació del robot sigui fàcil, però que alhora demostrin un alt retorn de la inversió (ROI). Un cop familiaritzats amb els robots podrem estendre l’automatització a processos més grans i més complexos en els diferents departaments de l’organització. Arribats a aquesta maduresa, podríem arribar fins i tot a proporcionar un robot per a cada empleat. La seva implementació, si és gradual, serà més eficient.
- Procés actiu. Partir de la base que un projecte de RPA sempre anirà evolucionant. Les empreses s’enfronten cada dia a dinàmiques de mercat versàtils, marcs reguladors canviants i innovacions tecnològiques que poden alterar l’automatització implantada. És per això que cal posar en valor aquelles solucions que puguin aprofitar la intel·ligència artificial i explotar totes les possibilitats que proporciona l’automatització intel·ligent.
- Monitorització i control de qualitat. Establir mètriques i uns KPI rellevants serà crucial per determinar si s’estan complint els objectius marcats i quantificar els beneficis que l’automatització aporta. Valorar, de forma periòdica, la bona feina dels nostres robots ens servirà, no només com a base per a futures millores de processos, sinó per descobrir noves accions capaces de ser automatitzades.
Apostant per solucions RPA intel·ligents: UiPath
UiPath , líder en solucions RPA, és p ara nosaltres un partner de gran valor, especialment per la seva capacitat dinnovació.
Amb el seu missatge “ Creem robots per no fer-li la vida robotitzada” és present en milers de clients a tot el món. I és que el principal objectiu del RPA és que les persones deixin de banda aquelles tasques rutinàries, tedioses i/o repetitives, que siguin de menor o més complexitat, però que un robot sigui capaç d’executar per si mateix.
UiPath ofereix una plataforma d’extrem a extrem , preparada per a l’empresa, que et pot ajudar a identificar, gràcies a la Intel·ligència Artificial, oportunitats d’automatització que mai no haguessis imaginat. Podràs crear procediments senzills o més complexos per als teus robots en funció de les teves necessitats i segons els teus coneixements tècnics, ja que compta amb una interfície per a programadors i una altra de molt més intuïtiva.
A més, els empleats podran interactuar amb els seus robots en qualsevol moment i participar als moments clau. Per exemple, en cas de detectar alguna excepció en el seu procés rutinari. De fet, els robots de programari treballen col·laborativament amb els empleats.
L’organització, per part seva, tindrà la capacitat d’avaluar el rendiment dels robots, o el del programa en general, mitjançant les anàlisis d’Insights , que es poden consultar a través de la plataforma. Això ens permetrà saber si cal posar més energies a millorar algun procés.
Per totes aquestes raons i basant-nos en l’experiència de la seva implantació en els nostres clients, podem afirmar que la plataforma UiPath proveeix característiques de governança robustes, una interfície visual i molt fàcil d’usar, a més d’una visió artificial millorada i RPA al núvol, característiques que ens inciten a recomanar-ho en tot procés de transformació digital.