Guia per sol·licitar els ajuts Kit Digital per a PIMES

Blog ABAST

Guia per sol·licitar els ajuts Kit Digital per a PIMES

8 de març de 2022

Per Carles García Deza, Director de Marketing d'ABAST

Queda menys d’una setmana perquè s’obri la primera convocatòria d’aquest esperat programa d’ajudes i que les empreses que compleixen els requeriments ja puguin sol·licitar el seu bo digital de fins a 12.000€.

El programa Kit Digital té l’objectiu de donar un impuls a la digitalització de les pimes i autònoms del nostre país i està emmarcat dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, de l’agenda Espanya Digital 2025 i del Pla de Digitalització de Pimes . Per això compta amb un pressupost de 3.067 milions d’euros, aportats per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, que es repartiran en diferents convocatòries.

Aquesta primera convocatòria, dotada amb un pressupost de 500 milions d’euros, està destinada a les pimes que tinguin entre 10 i 49 treballadors i estarà oberta des del 15 de març fins al 15 de setembre del 2022. No obstant això, cal tenir en compte que el termini pot acabar molt abans, en el moment que la suma de les peticions assoleixi el pressupost disposat, cosa que pot passar ràpidament atès l’expectació que el programa ha despertat. El ‘bo digital’ té la consideració de subvenció directa i serà atorgat mitjançant procediment de “concurrència no competitiva”, la qual cosa significa que no es compararan sol·licituds, sinó que s’atendran segons l’ordre d’arribada (registre) de les mateixes, sempre i quan es compleixin els requisits i les condicions exigides.

Perquè no deixis passar aquesta oportunitat, si ets una pime, hem preparat una petita guia amb els punts més importants que cal tenir en compte per poder sol·licitar l’ajuda amb èxit i no quedar-te fora.

Comprova que compleixes les condicions per sol·licitar els ajuts

Comencem pel que és obvi. No val la pena que continuïs si no compleixes els requisits per sol·licitar el bo de Kit Digital. Aquests són els requeriments per poder demanar-ho:

  • Ser una petita empresa, una microempresa o un autònom. Com hem dit, la primera convocatòria d’ajuts, que s’obrirà el 15/3/22, és per al segment d’empreses entre 10 i 49 treballadors. En una segona fase s’anunciaran convocatòries per a microempreses i autònoms.
  • No tindre consideració d’empresa en crisi.
  • Estar al corrent de pagaments de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
  • No incórrer en cap de les prohibicions previstes a la Llei General de Subvencions.
  • Estar inscrit al Cens d’empresaris, professionals i retenidors de l’Agència Estatal d’Administració Tributària o al cens equivalent de l’Administració Tributària Foral.
  • No estar subjecte a una ordre de recuperació pendent després d’una decisió prèvia de la Comissió Europea.
  • No superar el límit d’ajuts minimis (de baixa quantia) establert a 200.000€.
  • Disposar de l’avaluació del Nivell de Maduresa Digital d’acord amb el test de diagnòstic a la plataforma Acelera pime. D’això en parlarem al pas 3

Registra't com a usuari a la web d'Acelera Pyme

Aquest pas previ és necessari per fer les gestions següents. Cal fer-ho en aquesta pàgina: https://www.acelerapyme.gob.es/registro-pyme

Ho pot fer qualsevol persona de la teva organització, però més endavant hi haurà gestions que només es poden fer si disposes de certificat digital o Cl@ve per fer gestions en nom de la teva empresa amb l’administració.

Completa el test de diagnòstic de maduresa digital

A la pàgina https://www.acelerapyme.gob.es/quieres-conocer-el-grado-de-digitalizacion-de-tu-pyme trobaràs 3 tests als quals només pots accedir si t’has registrat prèviament a Acelera Pyme. El primer, “Test de diagnòstic digital”, és necessari per poder sol·licitar els ajuts un cop s’obri el termini de sol·licituds. Per tant, us recomanem que el completeu abans que s’obri el termini de la convocatòria per tenir aquest tràmit ja realitzat.

Tingues-ho tot preparat per ser dels primers

Els ajuts es concedeixen per ordre de petició. Segons les dades facilitades per Red.es, fins ara més de 87.000 pimes ja s’han registrat i realitzat el test de maduresa, de les quals es calcula que unes 25.000 pertanyen al primer segment que pot sol·licitar l’ajuda (10-49 treballadors). Aquesta primera convocatòria està dotada amb 500 milions d’euros, per això és previsible que s’arribi al màxim de peticions en poques setmanes o fins i tot dies. Es preveu una allau de sol·licituds des del mateix moment que s’obri la convocatòria, a les 11h del 15 de març, per la qual cosa millor assegura’t abans que estiguis preparat. Aquests són alguns detalls a tenir en compte:

  • La gestió de la sol·licitud de l’ajut només la podrà fer algú que disposi del certificat digital o de les credencials del sistema Cl@ve per fer gestions en nom de la teva empresa amb l’administració. En cas d’accedir amb certificat digital cal que sigui acceptat per la plataforma @firma de l’Administració General de l’Estat
  • L’ordinador des del qual es realitzi la petició ha de complir amb una sèrie de requeriments tècnics, com ara tenir instal·lat la màquina virtual de Java, utilitzar una versió correcta de navegador, habilitar javascript i els plugins de java, habilitar les finestres emergents i afegir com llocs de confiança les adreces http://sede.red.gob.es i https://sede.red.gob.es. Tots aquests requeriments estan detallats a https://sede.red.gob.es/es/ayuda/requerimientos-tecnicos i et recomanem que els comprovis abans perquè no et trobis amb problemes a resoldre just en el moment de fer la sol·licitud.

Ara sí, demana l'ajuda a partir de les 11h del 15/3/2022

La sol·licitud s’ha de fer des de aquesta pàgina web

Si has tingut en compte tots els passos anteriors, es tracta d’un tràmit força senzill d’anar emplenant la informació sol·licitada i anar avançat pantalles fins a la signatura de la sol·licitud. De totes maneres, si vols saber exactament quines dades et sol·licitaran, pots descarregar-te la Guia de presentació de sol·licituds (25 pàgines).

Passos següents

Un cop rebis resposta i en cas que se’t concedeixi l’ajuda, els passos següents serien:

  • Accedeix al Catàleg d’Agents Digitalitzadors i selecciona l’agent/s amb qui vols desenvolupar les solucions digitals.
  • Posa’t en contacte amb ells i subscriu “l’acord de prestació de solucions de digitalització”.
  • Seran els agents digitalitzadors els qui presentin tota la documentació justificativa i, un cop s’hagi prestat el servei i aprovat la seva justificació, rebran el pagament del bo digital.

ABAST ha presentat la sol·licitud per esdevenir Agent Digitalitzador amb solucions per a 7 de les 10 categories contemplades pel programa. Pots conèixer-les a https://www.abast.es/kit-digital/ i no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres i si estàs interessat en alguna.

Últims posts publicats al Blog d'ABAST

Com modernitzar la teva arquitectura de Business Intelligence amb Data Lakehouse

Data Warehouse, Data Lake, Data Lakehouse… Avui dia els nostres diccionaris evolucionen d'una manera vertiginosa i moltes vegades no tenim temps per entendre els nous…
Leer más

IA i Ciberseguretat: avantatges i amenaces

La Intel·ligència Artificial (IA) i la ciberseguretat han esdevingut protagonistes en el panorama digital actual i en aquest article explorem com la IA està transformant…
Leer más

Tecnologia de contenidors. Implementació i conceptes bàsics.

Hem passat de veure els contenidors com una tecnologia nova a tenir molt clar que ja són una realitat. És un nou enfocament que probablement…
Leer más

Registration

Forgotten Password?