Cas d'èxit

Microsoft Dynamics CRM a Papelmatic

Papelmatic és una empresa de el sector de la higiene per a col·lectivitats que des de fa anys utilitza el software de gestió empresarial Fenix ERP desenvolupat per Abast Solutions. Tenia la necessitat de millorar i automatitzar alguns dels seus processos comercials i de màrqueting, per al que va escollir la solució Microsoft Dynamics CRM que cobria totes aquestes necessitats i s’integra perfectament amb l’última versió de Fenix ERP. Gràcies a MS Dynamics CRM, Papelmatic disposa ara d’una millor visió dels seus clients i té les eines necessàries per realitzar un millor seguiment i prestar un servei més àgil i eficient.

Vegi aquest cas d'èxit en vídeo

Situació inicial

Amb més de 40 anys d’activitat, Papelmatic és una empresa d’àmbit nacional que s’ha especialitzat en solucions integrals d’higiene per a entorns professionals i que avui dia continua en procés d’expansió.

L’any 2000 es van convertir en usuaris de Fenix ERP, el sistema integral de gestió empresarial desenvolupat per Abast Solutions, i el 2010 van tornar a confiar en Abast Grup per abordar un projecte de renovació tecnològica i intentar, gràcies a l’automatització de processos, millorar l’atenció comercial i la gestió de la relació amb els seus clients en general.

Un estudi de les seves necessitats va detectar que els principals punts a millorar eren:

    • La necessitat de consolidar les dades de client. Fins llavors els departaments comercial i de màrqueting havien treballat sempre amb diferents bases de dades i disposaven de diferent informació en relació als mateixos clients.
    • Els seus processos de venda eren massa llargs, es volia minimitzar el temps que transcorre entre el primer contacte amb un client fins a la presentació d’una proposta comercial per millorar així la seva competitivitat.
    • Es va veure també que no es feia cap tipus de seguiment sobre els clients de compra automàtica, als que per exemple podia ser interessant oferir altres dels seus productes a través d’estratègies de tipus upselling o cross selling.

MS Dynamics CRM i Fenix ERP 2

La solució proposada per Abast Solutions i adoptada finalment per Papelmatic es basa en la integració de Microsoft Dynamics CRM amb Fenix ERP 2. La nova versió d’aquest ERP, a més de contemplar una millora dels aspectes gràfics i de la seva manejabilitat, incorpora un gran nombre de noves funcionalitats. Realitza la sincronització automàtica de les bases de dades d’ambdós sistemes de manera que els usuaris els veuen com un únic repositori en el qual la informació de el client està consolidada.

Els avantatges que Microsoft Dynamics CRM ha aportat als departaments de màrqueting i vendes de Papelmatic són:

    • Facilitat de creació de noves campanyes de màrqueting. MS Dynamics CRM permet segmentar els clients (prospectes, potencials i existents) i transformar de manera ràpida les campanyes d’èxit en plantilles per poder-reutilitzar fàcilment en el futur.
    • Possibilitat de realitzar un seguiment continuat dels clients de venda repetitiva. Permet crear una vista de les preferències dels clients, les seves relacions i l’historial d’activitats per entendre’ls millor i cobrir les seves necessitats.
    • Concepte d’únic repositori de dades. Ara poden definir fluxos de negoci d’accés a les dades i s’evita el solapament o les discrepàncies entre la informació dels sistemes.
    • Potència el seguiment de les accions comercials realitzades per la força de vendes mitjançant informes flexibles. Les eines de gestió comercial de MS Dynamics CRM permeten fer una estimació de les vendes previstes (forecast) calcular l’activitat i el rendiment del negoci, fer un seguiment de l’èxit de vendes i el servei, així com més facilitat per identificar tendències, problemes i oportunitats
    • Agilitza l’enviament de les propostes comercials als clients. Gràcies a les diferents funcionalitats que ofereix aquesta solució i a la unificació de les bases de dades amb la informació relativa a cada client (operacions realitzades, preferències de productes / serveis, persones de contacte a qui dirigir-se per possibles promocions, etc.), el client se sent atès de manera immediata, contínua i personalitzada.

La implantació i posada en marxa de Microsoft Dynamics CRM i de la nova versió de Fenix ERP 2 es va realitzar en un termini de només 8 setmanes.

Renovació de la infraestructura IT

Paral·lelament al projecte d’integració d’aplicacions de negoci dut a terme per Abast Solutions, Abast Systems va dur a terme per Papelmatic el d’actualització de la seva infraestructura IT.

La realització d’aquests projectes de forma conjunta és una mostra de la vocació i capacitat que té Abast Grup com a proveïdor global TI, ja que des les seves diferents unitats de negoci pot oferir als seus clients els serveis i solucions IT que necessiten.

Aquest projecte va consistir en la venda, instal·lació, configuració i posada en marxa d’un servidor HP Proliant ML350 amb Windows Small Business Server, una unitat de backup HP Ultrium i la renovació de parc de PC amb ordinadors HP Compaq 8000 Elite USDT Business (model ultraslim amb monitors de 19 “) amb Windows 7 i MS Office.

Sobre Papelmatic

Papelmatic va ser fa 40 anys precursors del concepte de productes d’higiene d’un “un sol ús” i pioner a Espanya dels sistemes d’assecat de mans amb cel·lulosa, sent el tovalloler automàtic encara un dels seus producte estrella.

Fabricants de productes de cel·lulosa i distribuïdors de productes higiènic-sanitaris per a entorns professionals, Papelmatic disposa d’unes modernes instal·lacions amb més de 3500 m2 i compta amb estructura pròpia en les principals places de país. El seu objectiu és afavorir una bona higiene en qualsevol entorn laboral i per això compten amb solucions per a tot tipus de necessitats d’higiene, protecció, desinfecció personal i neteges tècniques o generals.

Més informació a www.papelmatic.com

Últims casos d'èxit publicats

ASPY Prevenció migra les seves TI al núvol de la mà de ABAST
AST millora la gestió de la demanda i els projectes TIC
Azucarera Ebro implanta la telefonia IP a les seves oficines
B:SM integra la gestió dels usuaris de tots els serveis amb Microsoft Dynamics 365
Barcelona Informació implanta Q-Doc
BELLA AURORA LABS millora la cura i atenció a les seves consumidores amb Dynamics 365 Omnichannel

Temes relacionats

Aplicacions de Negoci
Dynamics 365 Business Central Sector Distribució
Dynamics 365 Business Central Sector Electrodomèstics
Dynamics 365 Business Central Sector Injecció de Plàstic
Dynamics 365 Business Central Sector Maquinària
Dynamics 365 Business Central Sector Químic
Dynamics 365 Business Central Sector Serveis
FENIX - Accessoris
FENIX - Àrea Comercial
FENIX - Àrea Compres
FENIX - Àrea de Gestió de Projectes
FENIX - Àrea Financera
FENIX - Àrea Logística
FENIX - Àrea Producció
FENIX - Distribució

Registration

Forgotten Password?