David Albalate, Responsable de Negoci de l’Àrea Data Center d’ABAST, va participar en la tertúlia sobre manteniment i operativa en el CPD organitzada per la revista Data Center Market, en la qual es va debatre sobre la importància d’aquests serveis continuats per garantir una alta disponibilitat en els centres de dades.
Ahir va tenir lloc la trobada organitzada per Data Center Market, en col·laboració amb ABAST, Data4 Group i PQC, per parlar de la importància del manteniment i l’operativa del CPD com a eixos per assegurar el seu correcte funcionament. A la tertúlia van participar també representants del COIT, Grup Dia, Institut Tecnològic Hoteler, Naturgy IT, Repsol Electricitat i Gas, entre d’altres.
Durant la trobada s’ha posat de manifest que l’error humà és el taló d’aquil·les en el centre de dades i que a més d’un bon disseny i bons sistemes i equips, cal comptar amb els professionals adequats per a un correcte manteniment del CPD.
David Albalate, Responsable de l’Àrea Data Center Solutions d’Abast, ha recalcat que, si no hi ha una correcta operativa darrere del manteniment d’un CPD, es té un greu problema. Segons la seva opinió, hi ha data center per a molts anys, sempre existirà, tot i que “ens dirigim cap a un centre de dades tipus Lego”. També ha insistit que el factor humà és vital per al funcionament del CPD i que davant la dificultat que una sola persona pugui saber de tots els elements que conformen un CPD es fa especialment important la gestió i la figura del gestor del CPD que coordini totes les tasques d’operativa i manteniment.
El vídeo adjunt inclou declaracions de David Albalate i els representants dels altres patrocinadors de la trobada, i l’article complet sobre la trobada es podrà llegir en l’edició de desembre de Data Center Market.