ABAST Cost Allocation Framework

ABAST Cost Allocation Framework és una solució tecnològica focalitzada en l’àmbit de Finances que permet donar resposta a les necessitats d’imputació i repartiment de costos diferits de forma flexible i senzilla. Amb capacitats de reporting en mode autoservei, cobreix els requisits de consum i formatació d’informació amb independència d’IT.

Objectius dels projectes amb ABAST Cost Allocation Framework

Objectius per a la Direcció Financera:

  • Seguiment i ràpida detecció d’imputacions incorrectes.
  • Tancament de mes (ajustos comercials diferits).
  • Compte de resultats completa al mínim de detall (imputació de costos indirectes).
  • Simulació d’escenaris (What If).
  • Capacitat de segmentació per conceptes no existents en SAP.
  • Capacitat de reporting analític autosuficient per part dels key user de cada àrea.

Objectius per a la Direcció IT:

  • Descàrrega de processos costosos en SAP R3 que penalitzen el rendiment del sistema.
  • Disminución de las peticiones de creación y modificación de listados i informes de P&L.
  • Millora en la capacitat de gestió de les dades de FI tant a nivell de recovery i còpies de seguretat, com storage de dades històriques.

Orientat a Metodologia VBM

La gerència basada en valor (GBV) o value based management (VBM), es pot definir com un procés integral dissenyat per millorar les decisions estratègiques i operacionals fetes al llarg de l’organització, a través de l’èmfasi en els inductors de valor corporatius.

Quatre processos principals regeixen l’adopció del VBM: primer, desenvolupar estratègies per maximitzar el valor; segon, traduir l’estratègia en fites a curt i llarg termini que s’enfoquin en els principals inductors de valor; tercer, desenvolupar plans d’acció i pressupostos enfocats a l’acompliment de les fites a curt i mitjà termini; i quart, introduir sistemes de mesurament de resultats i esquemes de compensació per tal de supervisar i incentivar als empleats perquè compleixin les fites establertes. Aquests quatre processos han d’estar connectats a diversos nivells: corporatiu, d’unitats de negoci i funcionals. És evident que les estratègies i els resultats operatius han de ser consistents a tot el llarg i ample de les organitzacions perquè l’objectiu de crear valor es compleixi.

La nostra solució: ABAST Cost Allocation Framework

Proposta funcional

Creació d’un repositori centralitzat d’informació:

  • Alimentat des de SAP R3 com a base i complementat amb qualsevol font de dades no SAP (proveïdors logístics, sistemes de consolidació, dades de mercat…).
  • Gestiona grans volums de dades de forma molt eficient, permetent reclassificacions de milions de registres històrics.
  • Amb capacitat per a la gestió de múltiples escenaris de budgeting i forecasting.

Implementació d’un sistema de Cost Allocations:

En aquesta fase s’han d’identificar i classificar els costos indirectes a imputar, definir els criteris de repartiment, crear interfícies d’usuari per imputar els costos així com a motors de repartiment en funció dels drivers desitjats.

Imputació de costos directament en format Excel: Es farà servir un fitxer en base Excel per a la imputació dels costos indirectes segons els criteris de repartiment establerts, creat manualment pel personal de finances.

  • Flexibilitat en la definició dels criteris de repartiment.
  • Total independència d’IT en els cicles i mètodes de repartiment.

Explotació mitjançant una plataforma Business Intelligence

  • Implantació d’una plataforma BI que cobreixi tots els àmbits en la gestió del rendiment financer.
  • Standard corporatiu que permeti un posterior desplegament de la informació a totes les àrees de la companyia.
  • Ràpida d’utilitzar, flexible en el desenvolupament i senzilla en el manteniment

La plataforma: SAP Business Objects Data Services

Serveis de dades: Qualitat i integració de dades

  • Una única interfície d’usuari per a desenvolupament
  • Un únic motor d’execució per processar tant les funcionalitats d’integració de dades (DI) com les de qualitat de dades (DQ)
  • Un únic repositori per metadades
  • Un únic entorn per administració, seguretat, connectivitat de dades i web services

Solucions Business Analytics / BI

SAP DataSphere
Kit Digital - BI i analítica amb Microsoft Power BI
Programa d'ajudes Kit Digital - Solucions de digitalització per a Pimes
Oracle Exadata
Oracle Database Appliance (ODA)
Oracle Autonomous Database
Solucions per a Business Analytics de Microsoft
ABAST Cost Allocation Framework
ORA-EBS Dashboard
Quadre de comandament comercial
Quadre de comandament financer
Solucions per a Business Analytics de Qlik
Solucions Business Intelligence / Analytics IBM Cognos
ABAST Q'nowledge
Solucions per a Business Analytics d'Oracle

Casos d'èxit

ALARIAM aposta per Microsoft Azure Synapse per consolidar l'origen de les seves dades i millorar l'anàlisi de la informació
Würth, la informació al servei del Venedor
Funderia Condals. Filosofia Cognos: Qualitat i innovació
El CRG millora la gestió de la seva informació amb Oracle

Altres temes relacionats

Models Semàntics Compostos en Power BI
Millora la seguretat de les dades a Power BI amb RLS i OLS
Com gestionar els permisos a Power BI de manera efectiva
Optimitza les teves Solucions en Power BI: Com Versionar i Treballar en Paral·lel
Optimitza els teus Processos de Power BI amb la REST API
Carga incremental en Power BI: La importància per a la gestió de dades
ABAST, present en el Congrés & EXPO ASLAN 2025
Com aprofitar la Intel·ligència Artificial?
Azure Databricks: una plataforma Integral pel desenvolupament de IA/ML
Microsoft Fabric: La Plataforma que simplifica la Intel·ligència de Negocis i l'Anàlisi de Dades

Registration

Forgotten Password?