ABAST SII és una solució dissenyada específicament per la normativa SII d’enviament online dels registres d’IVA. Pot integrar-se amb qualsevol ERP i permet connectar via web services amb l’AEAT per a l’enviament i recepció d’informació, mantenint el control, monitorització i traçabilitat de la informació enviada.
El denominat “IVA online” o Subministrament immediat d’Informació (SII) és un procediment més àgil i modern de gestió telemàtica o online dels llibres comptables.
A través de la Seu electrònica de l’Agència Tributària (AEAT), les empreses hauran de subministrar els registres de facturació de manera electrònica.
Amb aquesta informació, l’AEAT anirà configurant, a temps real, els diferents llibres de registre.
A partir l’1 de juliol de 2017, un total de 62.000 empreses estaran obligades a subministrar els seus registres de facturació de manera electrònica.
Per facilitar aquesta novetat, l’AEAT s’està plantejant la possibilitat que el canvi es faci de forma gradual, de la mateixa manera que es va fer amb el Sistema de liquidació Directa de la Seguretat Social.
Les companyies amb una facturació anual de més de 6 milions d’euros.
Les empreses inscrites en el règim de Devolució Mensual de l’IVA (REDEME)
Les pimes i autònoms que tributen en el règim especial de grups de l’IVA.
De forma totalment opcional, qualsevol altre contribuent que no reuneix els requisits anteriors podrà acollir-se al nou sistema.
Atès que ABAST SII és independent de l’ERP, per dur a terme la integració serà necessari realitzar algunes adaptacions en el mateix.